- Školení a kurzy logistiky
- Kurzy
- Zaměstnanci a efektivita
Zaměstnanci a efektivita
Zaměstnanci a efektivita
Vidíte ve Vaší firmě spoustu prostoru pro zvyšování efektivity a nikoho, kdo by se do toho chtěl pustit? Slyšíte od kolegů řadu námětů, jak by se to mělo dělat jinak, ale když dojde na reálné činy, najednou jsou všichni potichu? Unavuje Vás, že se o vše musíte postarat osobně, jinak se věci nepohnou? Proč se tolik zaměstnanců nechová odpovědně a proaktivně a co musíme my sami změnit u sebe a ve firmě, aby se situace zlepšila?
Dnešní doba je v porovnání s minulostí mnohem náročnější. Světová ekonomika prochází jednotlivými cykly rychleji, než tomu bylo v minulosti, mění se chování zákazníků i konkurence, proto je mnohem náročnější udržet se na špici v oboru stejně jako se mezi ty nejlepší dostat. Dnes již nestačí omezený počet špičkových manažerů, kteří určí správný směr a dobře řídí operativní činnosti – pokud chce firma patřit mezi lídry v oboru, musí klíčové procesy obsadit správnými lidmi se správnými schopnostmi a dovednostmi, kteří jsou schopni sami přijímat správná rozhodnutí a i sami proces zlepšovat.
Jedním z klíčových parametrů, hodnocených zákazníkem, je i rychlost průtoku zakázky firmou. Tento proces, který zastřešuje logistika, zahrnuje řízení a koordinaci řady firemních oddělení i externích partnerů. Jací lidé by měli tento proces zastřešit a rozvíjet? Jaké schopnosti, znalosti a dovednosti by měli mít? Jak tyto lidi vybírat a rozvíjet?
Toto vše a další témata umožňující zvýšit angažovanost zaměstnanců a zapojit je do zvyšování efektivity procesů řeší tento kurz. Vedle nezbytné teorie se seznámíte s řadou dobrých i špatných příkladů z praxe, při jejichž rozboru pochopíte, jaké chyby se ve firmách dělají a jak s lidmi začít pracovat jinak – lépe.
Komu je kurz určen
Majitelům a manažerům, které už vysiluje být na všechno sám a chtějí se o odpovědnost za řízení a rozvoj firmy podělit s dalšími zaměstnanci. Firmám, které mají zájem využít synergických efektů kvalitního a angažovaného kolektivu. Vedoucím pracovníkům a personalistům, kteří hledají praktické zkušenosti a tipy pro zvýšení efektivity výběru, zaškolení, rozvoje a motivace zaměstnanců.
Co Vám předáme / co Vás naučíme
- poznat rozdíly mezi zaměstnancem „dinosaurem“ a zaměstnancem budoucnosti, pochopit, proč zaměstnanec „dinosaurus“ bere nejen svému nadřízenému energii a radost z práce (a co s tím dělat)
- uvědomit si, jak se mění role vedoucího pracovníka i zaměstnance a proč je tato změna atraktivní
- ujasnit si, jak můžete ovlivnit angažovanost zaměstnanců (na svém procesu i na ostatních procesech), jaký máte vliv na jeho motivaci a stimulaci – které nástroje fungují a za jakých podmínek (hodnocení, odměňování …). A jak celý systém postupně měnit
- zmapovat klíčové znalosti a dovednosti zaměstnanců zastřešujících tok zakázky firmou, využít těchto poznatků při výběru a zaškolení zaměstnance (příklady podmínek pro výběr a plán zaškolení)
- použít některé základní nástroje pro zlepšování toku zakázky firmou
- seznámit se s principy delegování odpovědnosti na nižší úrovně řízení, se základy týmové práce
- zvýšit efektivitu vzdělávání zaměstnanců ovlivňujících toky zakázky firmou, nastavit postupy vedoucí k rychlejšímu a trvalejšímu rozvoji těchto zaměstnanců s měřitelným přínosem pro firmu
Kdo Vás bude školit
Hlavním školitelem je vždy některý z členů lektorského sboru Logistické akademie, který si může přizvat hosty – experty na dílčí témata.
Nejčastěji:
Základní údaje o kurzu
Na každém kurzu má účastník k dispozici materiály v tištěné podobě, které rovněž po jeho absolvování dostává zpravidla do týdne e-mailem v podobě elektronické společně s osvědčením o absolvování. V průběhu kurzu budou malé přestávky, ve kterých se budou moci účastníci občerstvit, samozřejmě bude také hodinová přestávka na oběd. Náklady na oběd, občerstvení a materiály jsou již započítané v ceně kurzu.